Villa del leyva

7 september 2016 - Villa De Leyva, Colombia

BusOm 130 km verderop te komen rijd ik met de taxi van het hostel naar de busterminal. Daar blijkt pas een halve dag later een bus naar vdl te gaan. Dan maar naar Tonja dat ligt in de buurt van vdl. Daar weer overstappen op een mini bus naar vdl. Totale reistijd 4 uur! Die bus blijft in elk bergdorp gewoon mensen oppikken en 'vol' dat kennen ze hier niet. Ik zat naast een doos met PIEPkuikens haha. Aangekomen in Villa del Leyva ben ik aangenaam verrast. De vele oude koloniale huisjes samen met de blauwe pitoresk straatjezwerfkeienweg geven het geheel een pittoreske uitstraling. De tijd lijkt hier stil te hebben gestaan. (Gelukkig is er wel wifi). In het hostel is niemand thuis? Dus sta ik aan de gesloten deur. Het nummer gebeld dat op het reclamebord naast deur staat. De vriendelijke man zou meteen komen. Heb ik mooi even tijd voor een café tinto in een naastgelegen Panederia.image
Het is echt een heel sfeervol plaatsje maar het is hier lastiger connecten met andere reizigers. Het is hier gewoon rustig. Ik wil de omgeving gaan verkennen, de bergen in. Vandaag paardrijden morgen quatrijden. Mag ik met een jongetje meelopen naar een paardenstal net buiten het dorp. Een soort van Cowboy komt uit de straat gedraafd. Buenas dias, zegt de vriendelijke man. Al snel blijkt dat hij mijn privegids is, dat is mooi kunnen we snel Dennis op paardde bergen in. Queres servessa? Vraagt hij op de helft van de rit. SI ! Toen mocht ik samen met zijn amigo's aan het bier. Achteraf vertelde hij dat hij wist dat zijn vrienden om 17 uur klaar zijn met tomaten plukken en dan biertjes gaan drinken. Leuk!
Een dag quat rijden, nu gaan we serieus de bergen in over super slechte zandpaden. NEE dat kerkje mag je overslaan GAS erop amigo rapido! Haha Was Dennis is quatook heel vet. Onderweg nog een opgraving van een dinosaurus bezocht. Was ook best interessant maar had hier wel wat meer van verwacht. Het was een beetje een dooie boel bij die opgraving:)

dino opgraving

1. Johanna:
    8 september 2016
    Jij kan het wel mooi verwoorden.
    Opgraving is een dooie boel Wat had je dan verwacht?
    Fijn je verhalen te lezen zo beleven wij ook je avonturen mee
    Johanna
  2. Eric en leane:
    10 september 2016
    Ola Dennis
    Desde el otro lado del océano, estamos siguiendo sus historias de viajes.
    Con tapas, el sol, mar y mucho vino que estamos de acuerdo.
    Disfrutar y viajar usted rico
    adios y hasta pronto

eric en Leane