Uyuni, Zoutvlakte Bolivia

6 februari 2015 - Uyuni, Bolivia

imageimageimageimageimageimageOm 4 uur s' morgens opgestaan in Uyuni om de zonsopgang te gaan bekijken, op de Zoutvlakte. Het is daar echt koud in de ochtend dus per 4x4 jeep en ingepakt met thermo onderkleding naar de saltflats. Helaas wat wolken maar wel heel mooi.

Later gaan we met een groepje een driedaagse tour doen, weer een leuk gezelschap! Na een Bezoek aan het treinkerkhof gaan we weer naar de Zoutvlakte om te genieten van dit surrealistische landschap. Wolken en bergen zie je dubbel door reflectie in het water, ook lijkt er geen horizon te zijn. Hele leuke plek om te speuren met de fotocamera :)

Dit was wel echt het hoogtepunt van de tour, hierna nog 2 dagen door het Andes hooggebergte gereden met die jeep. Ook echte vette stukken van de DAKAR gereden.    Met duinen rotsen veel woestijn. Maar ook actieve vulkanen, gijzers, hotsprings en prachtige lagunes met roze flamingo' s

Verblijf was deze dagen zoals gezegd 'basic' dat wil hier dus zeggen een matras op een stenen bed, onder golfplaten en alleen na het eten een douche van Max 5 minuten, oh ja en als ontbijt oud brood met jam. Niet zeuren Dennis, de stops waren wel heeeel mooi!