San Pedro de Atacama, Chili

8 februari 2015 - San Pedro De Atacama, Chili

De Atacama woestijn is de droogste plek ter wereld, het regent hier slechts eens in de vier jaar. En dat was dus eergisteren nacht!! Ook leuk om mee te maken, want veel straten zijn in dit stadje onverhard. Een grote modderpoel dus, met winkeliers die na elke passerende auto de moddergolf weer naar buiten dweilen. Beetje sneu, maar apart om te zien dat ze hier geen regen gewenst zijn. Ook overal lekkages die misschien wel jaren onopgemerkt waren gebleven in winkels en hostels. De mountainbike tocht die we zelf hadden uitgestippeld naar de vallei 'van de keel van de duivel' was nu EXTRA Avontuurlijk. Alle bruggen over de rivier waren verwoest door het water van de afgelopen nacht. Na even aarzelen hebben we toch de rivier overgestoken, hij bleek maar een halve meter diep. Maar stroming van het water was wel heel sterk, en zag nog steeds bruin van de stukken oever die de rivier had uitgesleten. Oh ja, toen we in de avond een welverdiende Servesa wilden bestellen stuiten we op iets opmerkelijks. Ik werd genegeerd door de obers terwijl ik aan de bar stond. Het was een druk Cafe met live muziek. Toen ik de ober bij zijn schouder vastpakte en om 'dos servesa!' vroeg. vertelde die ober aan mij dat ik moest ZITTEN om iets te mogen bestellen. Maar alle stoelen waren bezet. WTF? De hostel uitbater vertelde later dat een disco vergunning heel duur is. Daarom wordt er voor Cafe/restaurant vergunning gekozen met als beperking dat er NIET GEDANST mag worden......misterie opgelost.

1. Eric en leane:
    10 februari 2015
    He Dennis, we kijken elke dag op je reisblog of er weer een nieuw verhaal opstaat. Ook lezen we regelmatig de verhalen nog een keer en bekijken we de indrukwekkende foto's. Als we terugkijken naar 4 februari waar je in Lima aankwam en waar je nu bent heb je al zoveel verschillende landschappen en culturen gezien. De foto's zijn al geweldig, het moet zeer indrukwekkend voor je zijn om het zelf te beleven. Vol trots laten we je verhalen ook aan vrienden en kennissen lezen; Wow, wat gaaf en stoer dat ie dat zo'n reis alleen aandurft, zijn vaak hun reacties. Na elk verhaal denken we: nu heeft hij toch alles wel gezien en telkens weer worden we verrast door nog adembenemendere taferelen. Supercool en pas goed op jezelf.