Jungle trail Machu Pichu

22 januari 2015 - Cerro Aquas Calientes, Peru

Hee hee, bedankt weer voor de leuke reacties!
Samen met de 5 Argentijnse dames opgestaan om 5;30 uur. Echter gaan zij een echte? 4 daagse Inkatrail lopen. Alleen lopenlopenlopen en in tenten kamperen. Het is hier zomer, dat betekent dat het lekker warm is en er heel veel regen valt. Nou ja vanaf een uurtje of vijf s'middags tot vier s'morgens. Daarom heb ik voor de Jungle trail gekozen... Per busje vertrekken we naar de 4300 meter, ben aan de hoogte gewend, no problem! Maak in het busje kennis met Koen uit Breda, 4 knettergekke Canadezen en Sarah uit Engeland. Blijkbaar houdt zo'n hoge berg de wolken tegen want bovenaan wordt het zo bewolkt dat je maar 10 meter zicht hebt. imageOk dan is het nu tijd om te gaan downhill biken. Voor de zekerheid worden we in veiligheidskleding gehesen. En vervolgens mountainbike's over asfalt naar beneden. Wordt nog kletsnat omdat er regelmatig een waterval naar beneden komt die over de weg verder naar beneden de vallei inloopt. Waar we van de mountainbike afstijgen is het 1300 meter, en broeierig warm. De rit was 54 km. Na een typische Peruaanse 3 gangenluch gaan we raften, supercool omdat het regenseizoen is hebben we een wilde rivier. Met acht mensen in een rubberbootje, en dan peddelen op de commando's van de Guide. LEFT FORWARD, STOP, DOWN!! en dan volle bak over de rotsen worden gesleurd door de krachtige stroom zwart water.image Deze kleur klijgt het water van de mineralen uit het gebergte waar de rivier uit komt. Deze rivier mondt uit in de Amazone. De grootste rivier ter wereld. We eten weer super lekker lokaal en verblijven in een hostel met elektrische douche. De volgende dag worden we in een kooi op de vrachtwagen naar het imagebegin van een Inka trail gebracht. De inka's hebben ongeveer 12000 km van die wandelpaden aangelegd, ze komen allemaal uit in Cusco. De hoofdstad van het toenmalige Inkarijk. Onderweg nog wat lokale producten geproefd oa koffie die ze hier zelf branden en malen maar ook de nieuwe natuurlijke zoetmaker van Coca Cola. Ook beoordelen we de plaatselijke fashion onderweg. En worden we beschilderd met het super oranje kleurende vruchtvlees van een vrucht. imageOoit van een cablecar gehoort? Hiermee kun je een ravijn over aan een staalkabel. Dat karretje wordt dan met mankracht naar de overkant getrokken. Deze trail eindigde bij heerlijke hotsprings. S'avonds vervoegen ook een paar Australiërs en de Ierse Annabel zich bij het reisgezelschap. De volgende dag hebben we eerst het zipp linen, soort van kabelbaan XXL en dan over een ravijn met rivier. Toch zeker wel op 30 tot 60 meter hoogte met overspanningnen tot 500 meter. Heel gaaf om te doen!! Alleen geen tijd om naar de dieren in de toppen van de bomen uit te kijken. Hierna hiken we nog over een stuk Inka trail en later lopen we over een spoorlijn. Dit is de voordeligste manier om in Aguas Calientes te komen. Af en toe aan de imagekant voor de dieseltrein, onderweg vangen we al een eerste glimp op van Machu Pichu hoog boven op de berg. Deze avond vroeg naar bed, morgen de hele dag klimmen en traplopen. S'morgens om 4 uur opstaan, met onze groep om half vijf aangelopen. Blij met mijn hoofdlampje want het is een half uur door het donker lopen naar het eerste checkpoint van Machu Pichu. Samen met een paar honderd andere backpackers willen we om vijf uur de berg naar Machu pischu gaan beklimmen. imageDe zonsopgang zien, die er niet is door bewolking en nog genieten van de rust voordat er 2000 andere toeristen worden gedropt met touringcar. Het is natuurlijk wel DE mooiste archeologisce site ter wereld volgens velen. En terecht het was heel mooi, vooral ook details die uit de stenen zijn gehakt en dingen als drainage, watervoorziening en stenen van een paar ton bewerken en plaatsen zonder dat er een spelt tussen te krijgen is. imageimageimageEcht heel bijzonder slim volkje die Inka's. Hun kracht zat in het delen van kennis over architectuur, agricultuur, wegenbouw, communicatiesysteem met lopers. Echt indrukwekkend

Ondertussen terug in Cusco, morgen vertrek ik via de drijvende eilanden bij Puno naar het volgende land, Bolivia!!

Adios Amigo's en Hollandes!

image

1. Petra Van Antwerpen:
    23 januari 2015
    Wat een geweldige belevenissen weer!!! En mooie foto.s!
  2. Hilbrand:
    24 januari 2015
    Hey Dennis.

Erg leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier verder

Groeten Hilbrand
  3. Rob:
    24 januari 2015
    Je hebt je carnavalspak al gevonden zie ik!!
  4. Noortje:
    28 januari 2015
    Haha Rob!ik hoop dat Dennis nog meer van die pakjes meeneemt zodat jij er ook ééntje aankunt,dan lach ik!!-:)mooie verhalen weer Dennis,leuk dat je daar ook mensen hebt leren kennen waarmee je de avonturen kunt beleven.geniet er nog maar volop van!!xxx