Ica en Balastas Islands

8 januari 2015 - Ballestas, Peru

Ola, bedankt voor alle leuke reacties!

De Bus

Met de bus van Lima naar Ica gereist, een rit van ongeveer 4 uur. Had gehoopt op vanalles moois te zien onderweg maar helaas. De stad Lima verdween snel uit zicht en toen was er alleen nog maar zand en zand en nog meer woestijn met kale zanderige bergen. Heel saai dus, volgens mij heb ik toen heeel even mijn ogen dichtgedaan werd eigenlijk in slaap gewiegd door de lichte schommelingen van de bus. DSC03107Toen ik later mijn ogen opendeed was er meer te zien, eerst een hoop tentenkampen met silo's. Vermoedelijk zijn dit stallen met kippen. Even later een grote boomgaart, de bomen groeiden onder grote rasters, waar iets van fruit aanhangt. Toen reed de bus oven een brug naar de andere Kant van de rivier die je kon zien uitmonden in de oceaan. Daarna ik denk akkers met manderijnen, er waren namelijk een hoop plukkers net klaar met werkenDSC03112 en ik zag een hoop dozen gevuld met oranje fruit. Toen reden we weer iets de hoogte in, neee niet weer, ja toch. Weer een grote woestijn. Nog een uur saaie woestijn, en toen stopte de bus en riepen ze iets, zou ik er hier uit moeten?  Alles bij elkaar geraapt en naar beneden gegaan. Fout! Volgende stop, ok Gracias. Met taxi naar hotel, hotel de 'Oase' DSC03116Echt super dat ze midden in die zandbak zoiets moois hebben aangelegd.

De Boot

Volgende dag met de boot naar Balistas Island, eerst uurtje rijden. daarna met een snelle boot mee, echt genieten :) DSC03127 De eilanden zijn echt heel mooi, er zijn heel veel dieren te zien, Zeehonden, Pingüins, Gieren, Pelikaan en nog wat gewone vogels.

In de middag nog lekker aan het zwembad gelegen in 'de Oase'.

DDSC03138e Buggy

Met buggy's knoerhard door de woestijn baggeren, Yeah was heel gaaf. Om het af te maken lagen er planken achterin de buggy's. SANDBOARDEN dat was supervet, echt waar. En dan HARD naar beneden.

GOPR0303[1]

De Nasca Lines ga ik overslaan. Maar ik krijg nog wel foto's van mensen uit Colombia die dit wel gaan doen, erg gezellig mee gekletst gisteren. Vanavond de nachtbus in voor een rit van 12 uur naar Arequipa. Nog verder naar het zuiden, dan zal het dan nog warmer gaan worden? Warme kleding zit alvast in een vacuum zak onderin de backpack.

Hasta la vista!

1. Johanna:
    8 januari 2015
    Dennis
    zo te lezen zat je wel veel in de bus. maar dan zie wel veel. Nu lekker uitgerust in het hotel en weer verder het land in. Hier heeft het heel de dag geregend dat verveelt snel.
    groetjes johanna
  2. Linda basemans:
    9 januari 2015
    Mooie foto's. Leuk om je zo te volgen.
    Groetjes.
  3. Noortje:
    10 januari 2015
    Zand,zand,zand een heeeeele mooie gelegenheid om het eens vanuit de binnenkant van je ogen te bekijken:)-doe je goed!verder veel leuke activiteiten lees ik wel,leuk!veel plezier en tot het volgend verhaal..... xxx
  4. Inge:
    12 januari 2015
    Heej Dennis! Leuk om zo op de hoogte te worden gehouden :) goede reis en geniet!