Reis naar Equador

6 mei 2019 - Quito, Ecuador

Zaterdagochtend vroeg naar Schiphol gereden en de auto bij langparkeren neergezet voor de komende weken. De blauwe vogel gaat ons in 11 uur en 11 minuten naar Quito vliegen. De vlucht verliep soepel zeker nadat we hadden uitgevonden dat je ook Gin-tonic kunt bestellen bij de keuken achter in het vliegtuig.

20190504_155730

Aan Quito zijn geografisch gezien 2 dingen bijzonder. Het ligt op de evenaar. En op bijna 3000 meter hoogte. En juist die hoogte die nekt ons. Door de ijle lucht kunnen we serieus geen trap oplopen zonder op de helft van de trap weer even bij te komen. Dat was echt een ding want de receptie was op de 5e etage!! We voelde dan steeds een hoge hartslag op keelhoogte en een drukkende hoofdpijn. Veel water drinken en rust nemen is het advies van de locals.

20190504_173308Meteen ook lekker eten op het dakterras, dat ook op de 5e verdieping van het hostel is. Wat een fantastisch mooi uitzicht! Super genieten!! Daarna toch nog  een kleine  verkenning in de buurt gedaan en alvast een Panadoria gevonden voor het ontbijt de volgende ochtend. En vroeg onder de dekens rusten....Door de jetlag lekker vroeg wakker waardoor we al vroeg voor een lekkere empanada con pollo met vers fruitsap naar de bakker konden. Op een steenworp lag de plaza grande. Klinkt veelbelovend en dat was het ook! IMG-20190505-WA0009De plaza grande is echt zo'n koloniaal plein met een standbeeld in het midden en oude gebouwen eromheen. Tussen de wandelpaden veel groen. En de bankjes bezet met wat oudere locals die genieten van hun plein.

Om 10.30 hadden we afgesproken op de trapjes voor een van de imposante kerken van Quito met onze gids. Maar er was niemand...Hij begon de tour door de historische stad met te vertellen dat het heel normaal is om iets later te komen in zuid Amerika. Het was een interessante tour met veel oude gebouwen  en koloniale straatjes.

20190505_134428

Met overal vriendelijke (kleine) mensen. Een vriendelijke begroeting Buenos Dia's. We weten nog niet of dit alleen op zondag is maar 1/3 van de mensen op straat liep in traditionele kleding. Wij gaan ff verder met chillen hier op het dakterras...

20190505_164414

Morgen vliegen we met een propellor vliegtuigje de Amazone jungle in en zijn we ECHT ofline...