Medellin

29 september 2016 - Medellín, Colombia

Medellin, tot een aantal jaar geleden de gevaarlijkste stad ter wereld. Allemaal gerelateerd aan het cocaïne gebeuren. Nog wat langer geleden betaalde Pablo Escobar 2000 dollar voor elke politie agent die werd doodgeschoten. Al snel was dit toen een moeilijk in te vullen vacature en werd Medellin een vrijstaat. Pablo leeft niet meer maar zijn broer wel. De broer van heeft zijn straf uitgezeten en is nu vrij man. Ik heb hem ontmoet en zelfs koffie gedronken. Hij vertelde mij dat hij nu veel gelukkiger is dan in de hoogtijdagen van het drugsimperium van zijn broer. Was wel bijzonder om daar in de garage even op de Harley van Pablo Estcobar te zitten. En de familie foto's door te bladeren. Die gast had gewoon een eigen dierentuin en wel 500 panden waaronder hele luxe privé woningen met een helikopter die midden in het zwembad moest landen. Er zijn 10.000 doden aan Escobar gerelateerd maar hij heeft ook complete wijken gebouwd voor arme mensen. En hij heeft overal basketbalspeelvelden aangelegd voor de jeugd. Ik had er persoonlijk een heel dubbel gevoel bij om daar te zijn en als je de broer van in zijn ogen kijkt. Krijg je zelfs een naar gevoel in je buik. Die mensen hebben zoveel op hun geweten en nu staan ze stickers te verkopen van "Pablo de King of drugs" voor het goede doel.... Verder kun je superlekker eten in Medelin. En is het uitgaansleven hier ook fantastisch. Oh ja wat ook heel leuk en erg handig was is de moderne metro in Medelin die aansluit op een soort van hokjes-skilift. Zo kon je super makkelijk in de achterbuurten komen. Dit heb ik samen met een Zwitser gedaan. Was een leuk sfeertje daar in die smalle straatjes van die achterbuurt. Salsa muziek op de achtergrond en een lekker biertje drinken aan zo'n gammel tafeltje. Helemaal top! In de buurt van Medellin was een rots van 300 meter hoog. Ff beklommen natuurlijk, er waren gewoon trappen dus was niet zo spannend. Het uitzicht was er niet minder om dat was fantastisch! Ook de gids die ik die dag had was geweldig, hij wist met zijn oude busje, UB40 muziek een picknick en regelmatig heerlijk streetfood de optimale travel feeling te creëren!

1. Dion:
    29 september 2016
    Hey Dennis,

Apart hoor, de broer van Pablo Escobar!!
    Is wel erg bijzonder om mee te maken. Zoals ik kan volgen is het een erg mooie reis en heb je het goed naar je zin.

Geniet er nog van!

Groet,
    Dion
  2. Courconnect:
    3 oktober 2016
    Hoi reizigers!

Ga je reizen of backpacken rond Latijns-Amerika en wil je graag Spaans leren?, dan zit je bij ons goed! Wij promoten Spaanse scholen en hun cursussen wereldwijd. Bovendien, gooien wij er een extra korting bovenop! Bekijk onze website en check de nieuwste aanbiedingen en vergelijk de beste tarieven voor Spaanse cursussen, alleen op: https://courconnect.com/

Veilige reis!