Marakesch, Marokko

5 januari 2018 - Marrakesh, Marokko

Na een korte vlucht vanaf Eindhoven meteen spullen droppen in het hotel en het stadje verkennen. Nou ja dat was het plan... De taxi dropte ons bij een van de grote doorgangen in de grote muur die om de Medina heenloopt. De muur is imposant en uitgevoerd in die typische arabische rode kleur en de doorgangen zijn Moors. Zo'n boog met een puntje omhoog bovenin.

De taxi kon onmogelijk door die poort maar verzekerde ons dat ons hostel achter de muur en dan links rechts was. Maar we zagen het niet. Al snel kwamen er 2 Marokanen die ons door heel veel smalle donkere steegjes loodsten. Eerst naar een hostel dat bijna dezelfde naam heeft en later, na weer heel wat steegjes door de oude binnenstad ook het juiste hostel. Na wat gedoe over de juiste tegenprestatie waren we aangekomen in ons hostel. Hartje Marakesch. WELKOM in dit oude riad met sfeervolle kamers en overal die typisch arabische mozaïek decoratie. Heel mooi! De vriendelijke hostel medewerker stuurde ons naar een leuke plek om te eten op een leuk dakterras met uitzicht op de grootste moskee van Marakesch.
De 2e dag zijn we na een karig ontbijt met takken thee, zand broodjes met boter en honing weer de stad in gegaan. Heel levendig en zichtbaar armoedig. We zijn via lokale winkelstraatjes richting de botanische tuinen gegaan. Leuk! Ook weer smalle straatjes met veel winkeltjes waar ook echt iets gemaakt of verhandelt wordt. Bakker slager visboer fietsenmaker kleermaker kruidenhandel stomerij smederij houtbewerker. Heel levendig tafereel. De rij bij de botanische tuin was ons te lang of de kassajuffrouw te traag.... Na een locaal koffietje op naar het grootste plein van Marakesch met muziek theater, fruitsapjes en dames die henna tatoeages maken. EN SLANGENbezweerders! Jaja dat hoort erbij. Wij op de foto met Zo'n glibberig beest! De man met toeter maakt het plaatje af. Ondertussen weten we ook dat wij de prijs moeten bepalen. Wat ons het kunstje waard is. En dat we dit dan kunnen geven, rug omdraaien en onze weg vervolgen. Wachten op dankjewel levert gedonder op... later zijn we deze taferelen gaan bekijken vanaf een dakterras met Bourgondische omlijsting:) Morgen vroeg op, auto huren en de hoogte in naar Imlil. Atlasgebergte

1. Petra Van Antwerpen:
    Leuke foto's! Geniet van jullie reis saampjes ❤❤
  2. Marielle:
    5 januari 2018
    Wist niet dat jullie weg waren. Maar ziet er goed uit! Geniet samen!
  3. Johanna:
    5 januari 2018
    mooie foto's en de strak blauwe lucht waar ik jaloers op ben,
    geniet van de reis,
    ik kijk uit naar de volgende foto's en verhalen
  4. Ronald:
    5 januari 2018
    Genieten in elk geval. En lekker weertje!!
  5. Walter:
    6 januari 2018
    Cool! Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen!