Cartagena

24 september 2016 - Cartagena, Colombia

Cartagena wordt ook wel de mooiste stad van Colombia genoemd. Ik had al wat mooie foto's gezien van koloniale huisjes in knusse pittoreske straatjes. De huizen uitgevoerd in verschillende kleuren met natuurlijk de typische spaans koloniale balkonnetjes al dan niet opgesiert met fleurige bloemen. Het stadje is ommuurt met vestingwerken. De muur was oorspronkelijk 14 km lang en diende samen met een groot fort om al het goud dat de Spanjaarden buit maakten te beschermen tegen piraten. Het is superleuk om daar rond te slenteren. Want achter elk raam of deur valt wat te ontdekken. Dat kan een cafetaria zijn (voor koffie dus geen friettent) of boutique of misschien worden er Tours verkocht of zit er een lokale kapper? Of een chique en verfijnd restaurant of juist super lokaal met plastic witte stapelstoelen en de typische ongezellige TL buizen. Maar ook verschillende museas vind je achter de koloniale poorten van deze vesting. Rijk gedecoreerde kerken en van die gezellige pleinen met veel groen en een groot standbeeld of fontein. Heerlijk heb ik er rondgelopen, locals ontmoet en streetfood gegeten. Empanada con queso y con pollo y con carne. Esta muy RIKO! Mmm en s'nachts kon ik de stukjes biefstuk op een stokje ook heel erg waarderen. Die bakken de straatverkopers op hete kooltjes. Het leukste van het uitgaansgebeuren hier was cafe Havana, oh ja en de partybus natuurlijk met live muziek en vele flessen rum. In de buurt van Cartagena ben ik nog naar het strand geweest, we zitten hier tenslotte aan de caribische zee. Heb ook nog van een modderbad genoten in een zogenaamde vulkaan. Betwijfel zeer of dit een natuurlijk gevormd iets was omdat de kenmerkende zwavellucht geheel ontbrak. Nou ja, was toch wel leuk dat modderbad, had ook hier weer leuke contacten gelegt met andere reizigers.

1. Peggy:
    25 september 2016
    wat is het daar prachtig zeg. wat een ervaring rijker weer !!!
    geniet er nog van .