Banos

17 mei 2019 - Baños Canton, Ecuador

Hola Chico's en Chica's,

De reis  naar Baños verliep vlot.

20190511_054213

Bus, overstap weer bus en we zijn rond het middaguur 6 uur verderop in een weer hele andere omgeving.  We werden hartelijk ontangen in dit dorp op 1800 meter hoogte waar Jeeps als taxi tijdrijden en groene bergtoppen voor een prachtig decor zorgen.

IMG-20190516-WA0003

Spullen droppen in het hotel en door naar de eerste toerist trap...

Er hing een rustige sfeer op de bergtop. En het is echt gewoon een boom met een boomhut en schommel bovenop een berg van 2660 meter h. Maar wat supervet om zo insta waardig het ravijn in te schommelen. Onze nieuwe FB profielfoto's zijn dan ook hier gemaakt 😁

IMG-20190512-WA0008

Volgens onze vriendelijke hosteleigenaar zouden we in een uurtje weer naar beneden hiken. Dit werd dus 3 uur afdalen over rotspaden en twijfelachtige padjes tussen de grote groene berghellingen.

IMG-20190516-WA0004

Met schemering hebben we de 860 meter afgedaald en stranden we bij een leuke koffietent. De dochter serveert aan ons tafeltje en verteld trots dat het bedrijfje pas 5 maanden geleden is opgericht en ze haar moeder graag helpt. Hier worden foto's van ons genomen!!! Gringo's  hahahaha.

Baños is vernoemd naar de hotsprings. Een zoetwaterreservoir wordt opgewarmd door de lava ader in de vulkaan. Dit warme water laten ze hier in aangelegde warmwaterbaden lopen. We hebben gekozen voor de openbare hotspring genaamd 'el sallado".

20190512_122331

Als enige gringo's worden we wel een beetje bekeken hier. Wij zijn echt een halve meter groter dan de andere mensen hier en zijn als enige blond. Ook mijn baard zorgde voor extra aandacht wat resulteerde in leuke small talk met de locals. Oh ja en we moesten zoals iedereen natuurlijk een badmutsje op.

Op de markt hierna lekker lokaal gegeten. We hebben voor het varken gekozen dat daar opengesneden lag met een appel in zijn bek. Ingrid had moeite om voor de lokale specialiteit te gaan: gebakken cavia. Dit deed teveel aan ons huisdier Ted denken...

IMG-20190516-WA0009

Verder beetje door de stad geslenterd langs een heilige waterval. En koffie drinken bij een cafeteria.

IMG-20190516-WA0008

' s avonds het nachtleven verkend, biertje, tafelvoetbal (Dennis heeft gewonnen) en een dansje.

Volgende dag Canopy tour! Heel vet om aan een katrol keihard over een staalkabel naar beneden te suizen!

IMG-20190516-WA0006

Tussen de kruinen van de junglebomen langs een ruig begroeide ravijnwand met een wilde rivier op de bodem!! Zo hebben we onder 5 kabels gevlogen. De vetste was meer dan een halve kilometer lang en hebben we samen in superman en superwomen houding gedaan!

1. Johanna:
    17 mei 2019
    Hallo zeg,
    Het is NIET NORMAAL wat jullie allemaal doen in een korte tijd.
    Maar wel gaaf om jaloers op te worden.
  2. Peggy:
    17 mei 2019
    Wat 'n avontuur en wat een te gekke activiteiten. Hele mooie foto's ook.
    Jullie genieten dat is wel duidelijk.